מי את מדוזה? עושים זום על הלוגו של ורסצ'ה

בגרסת המדוזה ובגרסת הג'ינס קוטור, הלוגו של ורסצ'ה הפך לסמל סטטוס מבוקש בזירות היוקרה והפרמיום של עולם האופנה אחרי שהופיע על אינספור עיצובים אוונגרדיים. אם מדובר בשמלות מפוארות שבהן צועדות כוכבות הוליוודיות על שטיחים אדומים, ואם בפריטי ה-READY TO WEAR של המותג, האמת הפשוטה (אך לא פשוטה בכלל) שמלווה אותם היא שאי! אפשר!! להוריד!!! מהם!!!! את!!!!! העיניים!!!!!! איך לוגו נולד? כמו תינוק? ומה הקשר למיתולוגיה היוונית? כל זאת ועוד… בכתבה.

הסיפור על הלוגו של ורסצ'ה מתחיל במסעות המייסד ג'יאני ורסצ'ה בעקבות אלי האולימפוס מהם כל כך הוקסם. שנים מחייו, בילה באתונה, בירת יוון ועיר בעלת משמעות היסטורית אוניברסלית, שבה היה מוקף בחורבות. כשעבר דרך אחת ההריסות, ראה על הרצפה פסיפס מדהים של דמות נשית מפלצתית במיתולוגיה היוונית - מדוזה. אותה זכר מהסיפורים האהובים עליו כבעלת ידי מתכת, ניבים חדים ושיער עשוי נחשים חיים וארסיים.

באותו הרגע, נחתה עליו המוזה, נפלה עליו ההשראה. יש לי את זה! נדלקה הנורה בראשו, או במקרה של איש כמותו, נברשת קריסטלים אימתניים. זה יהיה הלוגו של בית האופנה!

אבל רגע, למה שירצה להשתמש במפלצת יוונית בלוגו שלו?

ובכן, מדוזה היא הרבה יותר מ"סתם" מפלצת יוונית, והסיפור שלה הוא אחד הפופולריים ביותר במיתולוגיה כולה. כשנולדה, הייתה אנושית, וכשגדלה, נהייתה האישה היפה ביותר באתונה, מה שבא לרעתה. פירגון, בלשון המעטה, לא היה שם המשחק באותו האזור, ובאותה התקופה. האלים, כמה (לא) הגיוני, החליטו להעניש אותו. "נולדת כל כך יפה?! עכשיו תסבלי…" 

(לא) הגיוני סך הכול… "מעתה, כל מי שייתפס במבטך, יהפוך לאבן."

פניה היפות הפכו מפלצתיות, שיערה השופע הוחלף בנחשים, וכל מי שהתבונן בה ולו לרגע קט, אכן היה לאבן.

מכאן נגנזה ממנה כל אפשרות להביט באחר ולזכות באהבת אמת, וכולנו יודעים שאין קללה גדולה יותר מחוסר היכולת לאהוב ולהיות נאהבים בחזרה. מה שהופך את הסיפור לטרגי, אך במבט לאחור לא רק.

במרוצת השנים סיפורה העצוב נעשה אגדה על יופי נצחי וחוזק מעורר הערצה. תדהמה קסומה התעוררה בכל מי שהביט ביצירות אמנות בהשראתה הודות להיקסמות מעיניה המגנטיות. לדברי בית האופנה, מדוזה היא אישה מעוררת יראה, מושכת תשוקה, מחדירה פחד. או כמו שאנחנו אוהבים לומר: מפחיד כמה היא יפה!!!

"אז," שאלה דונטלה את אחיה, "למה שדווקא היא תייצג את המורשת של ורסצ'ה?"

ותשובתו, כמובן, כיאה לאיש המהפנט שהיה, הייתה מהפנטת לא פחות: "אני רוצה שהבגדים של ורסצ'ה ייווצרו כאלו שבכל פעם שמישהו יראה אותם, הוא יעצור במקומו. הוא יקפא, כי התלבושת שיראה היא כל כך ייחודית," והוסיף, "לא שהם יהפכו אותו לאבן, אבל הוא לא יוכל להסתכל רחוק. מי שמתאהב במדוזה לא יכול לברוח ממנה. היא באה לייצג סמכות לא מתנצלת ועוצמה נשית. היא הייצוג אייקוני של האישה החזקה שלובשת ורסצ'ה."

בהווה, "ורסצ'ה ג'ינס קוטור", מותג הבית של "ורסצ'ה", בית האופנה הנצחי שנוסד על ידי האחים שהפכו לאייקון, ממשיך את הדרך האמנותית של ג'אני המנוח עד היום, וממשיך ליצור את נקודת המפגש בין חיי האצולה של איטליה הישנה לחיי הצעירים של המאה ה-21. בפריטים אקסקלוסיביים עם לוגו ה-JEANS COUTURE. תעלומה, אגב? היכן המדוזה על פריטי הג'ינס קוטור? דונטלה וג'אני קוראים לצעירים שלובשים את המותג להיות המדוזה של ורסצ'ה בעצמם, למשוך מבטים ולהפנט ביופיים, כך שעבור אחרים, להסתכל לצדדים, לא תהיה אופציה של ממש.


You may also like

צפייה בהכל
Example blog post
Example blog post
Example blog post