19 זיכרונות מ-86: נוסעים בזמן עם ביקמברג

1986 תיזכר לדורות כאחת מהשנים המשמעותיות והמעניינות ביותר בספרי ההיסטוריה הפופולרית של המאה ה-20. בואו למסע בזמן שבו נזכר בשלל עובדות רנדומליות על השנה שבה דירק ביקמברג הפך את אנטוורפן לאחת מבירות האופנה העולמיות. 

איש הצבא המחוספס מבלגיה – אביו של דירק ביקמברג – לא דמיין שהבן שלו יהיה לבוגר האקדמיה המלכותית לאומנויות יפות או יהפוך לאחד ממעצבי האופנה המסקרנים של סוף  המילניום; אבל שני הדברים האלו קרו, ומאז, השאר היסטוריה... אז רגע לפני שנצלול אל תוך הסיפור של דירק ביקרמברג, הנה 18 זיכרונות נוספים משנת 86:

1. השקל הישן יוצא משימוש ומוחלף בשקל החדש

2. יום מרטין לותר קינג נחגג לראשונה

3. IBM מתחילה להפיץ את המחשב הנייד הראשון

4. רחוב נחלת בנימין בתל אביב נסגר ומתחילות עבודות לשם הפיכתו למדרחוב

5. כוכבת נולדה! לאוויר העולם מגיחה סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמנוטה, אותה אנו מכירים כיום כאחת והיחידה - ליידי גאגא

6. האיחוד האירופי מאמץ את דגל אירופה

7. אלבומה של מדונה - True Blue - רואה אור

8. יעקב אגם חונך את מזרקת "מים ואש" בכיכר דיזנגוף בתל אביב

 9. בדרום אפריקה, דזמונד טוטו הופך לאדם השחור הראשון העומד בראש הכנסייה

10. המחזמר פנטום האופרה מועלה לראשונה על בימת התיאטרון

 

11. רשת הטלוויזיה Fox News מתחילה את שידוריה

12. מדינת איי מרשל זוכה לעצמאות

13. השידורים הניסיוניים של ערוץ 2 מתחילים

14. מייק טייסון הוא הצעיר ביותר בהיסטוריה המוכתר כאלוף העולם באגרוף במשקל כבד

15. אלי ויזל מקבל את פרס נובל לשלום

16. תכנית האירוח של אופרה ווינפרי עולה לאוויר

17. הסרט הראשון של סטודיו ג'יבלי יוצא לאקרנים

18. כוכב שביט קרוב לכדור הארץ יותר מאי פעם

19. דירק ביקמברג כובש את עולם האופנה

וכעת, אחרי שמונה עשר זיכרונות יפהפיים משנת שמונים ושש, בואו ונתעמק בסיפורו של האיש שלשמו התכנסנו כאן היום - דירק ביקמברג. אגב, חוץ משם בית הספר - האקדמיה המלכותית לאמנויות היפות של אנטוורפן - שמכיל שש מילים, ושנת שמונים ושש, שהופכים את הסיטואציה ליפהפייה מכל בחינה נומרולוגית, זו גם שישיית אנטוורפן שלקחה חלק מהותי בסיפור.

קולקטיב האופנה האוונגרדי שהציג חזון מובהק ורדיקלי הכיל בתוכו שישה מעצבים שביססו את העיר כאחת מבירות האופנה העולמיות. הם אגב, פרצו לתודעה אחרי שהשכירו משאית וחצו מרחקים עד לשבוע האופנה בלונדון עם הקולקציות שלהם במטרה לכבוש את לב הקהל.

דירק ביקמברג - מעצב האופנה הבלגי שנולד ב-1959, יצא בגיל 27 לדרך עצמאית מתוך הקולקטיב והקים את בית האופנה שלו כדי להגשים את חלומו ולהפגיש בין החושניות באופנה לעוצמה שבספורט. עם השנים, המותג פיתח סטייל ייחודי שמשדר ישירות וביטחון עצמי.

המעצב, הפך לראשון אי פעם שקיבל אישור לקיים תצוגת אופנה באיצטדיון ספורט, והחל להשתמש בנבחרת הכדורגל כצוות המעבדה שלו. הוא יצר עבורם מעילים בלעדיים, תחתונים מותאמים אישית לשחקנים ומדים מהפנטים.

העיצובים שלו נבדקו וקודמו על ידי השחקנים ומאמניהם, עד שקראו לקבוצה שלהם על שמו. מבחינתם, התהליך החשוב היה כרוך ביותר מאשר ההשקעה להביא כישרונות חדשים, אלא גם בחידוש התדמית של הקיימים. מה שהודות לדירק, נחל הצלחה גדולה.

בהווה, ביקמברג ממשיכה לשלב בין החושניות שבאופנה לעוצמה שבספורט בדגמים מנצחים שמשלבים בין נוחות לסטייל. החל מקולקציות סניקרס מהפנטות ביופיין ועד לטישירטים  וסווטשירטים בהדפסים אמנותיים שמשלבים השפעות של טרנד ה-VAPORWAVE ויצירות אבסטרקטיות שמעוררות מחשבה.


You may also like

צפייה בהכל
Example blog post
Example blog post
Example blog post