החיים על פי קרל

אם אתם נמנים בין מעריציו הנאמנים של מעצב האופנה – קרל לגרפלד – אתם בוודאי מכירים את אותו הכיתוב שמופיע על אינספור מהעיצובים שבקולקציות המהפנטות שלו: 21 RUE ST. GUILLAUME, ובתרגום חופשי לעברית: רחוב גיום הקדוש 21, פריז. מה ממוקם באותו לוקיישן מסקרן? אילו לקחים חשובים לחיים נרקמו בין אותם הקירות שבאותה הכתובת? כל התשובות לשאלות הללו ועוד, בסדרת הכתבות החדשה של ונדום.

 

הלב של קרל לגרפלד – האיש, האגדה והפרובוקציה – אומנם הפסיק לפעום, אבל רוחו הנצחית חיה איתנו ומלווה את העולם שבו אנו חיים עד היום. לפני שהקים את מותג העל שלו – KARL LAGERFELD, עיצב עבור FENDI ו-CHANEL בהצלחה רבה. ובהווה, מתוך הרצון לשמור על רוח המותג שהקים ברוח הבגדים הקלאסיים של פריז, שיק הרוקיסטים של אמסטרדם וההוויה האוניברסלית שלו, שמלווה רבים מאיתנו גם לאחר מותו.

בסדרת הכתבות החדשה של ונדום, נמריא לרחוב גיום הקדוש 21 בפריז, הכתובת שבה רקם את חלומות האופנה שלו, ונלמד; בסדרה של שבע כתבות - את חוקי החיים על פי קרל. הכינו דרכונים, הכרטיסים בידינו. אנחנו טסים!

חוק קודש מספר 1 – האמינו בשינוי

חיינו אומנם עמוסים בחלומות עתיקי יומין, אבל הפלנטה האין-סופית שבה אנו מתהלכים היא מודרנית. בני האדם של המאה ה-21 אכן שואפים, כמו אלו שחיו במאה הקודמת לזו שלהם, לחיות ברוגע ובנחת רוח. עם זאת, בעולם שבו הכול מתרחש בקצב כה מהיר, ושום דבר אינו קבוע, ברירתנו היחידה היא לאמץ את השינוי.

"אני איש אופנה," לגרפלד מספר, "ואופנה היא לא רק בגדים, אלא כל מיני שינויים."

"הרשו לעצמכם לאלתר," הוא מבקש, הרי שאין לדעת מה יוליד יום, אבל עלינו להאמין בטוב, ובידיעה שאנו מאמצים כל שינוי לטובתנו ולטובת הסובבים אותנו. "היו יצירתיים יותר. לא כי אתם חייבים, אלא כי אתם רוצים. התפתחות היא סוד המעבר לשלב הבא."

"אופנה היא שפה שיוצרת את עצמה בבגדים כדי לפרש את המציאות," הוא חושב. מה שמוביל אותנו לשאול אתכם – איך אתם רוצים לפרש את המציאות שלכם? איזה שינוי תסגלו לעצמכם בדרך להגשמת חיי החלומות שלכם?

חוק קודש מספר 2 – צחקו על עצמכם

"אני כמו קריקטורה של עצמי, ואני אוהב את זה," לגרפלד מתבדח. מתי בפעם האחרונה צחקתם על מבוכות העבר שלהם? יום חורף מעייף ואפרורי שבו נרדמתם בשיעור מול המורה למתמטיקה, או שעת הצוהריים שבה מעדתם במשרד לעיני כל?

קרל רוצה שתשאלו את עצמכם: מתי בפעם האחרונה אימצתם את המוזרויות שלכם והלכתם איתן עד הסוף? "בשבילי, קרנבל (המסכות של) ונציה נמשך כל השנה."

עטו על פניכם מסכה. דמיונית, אגב. שונה במאה ושמונים מעלות מזו שנועדה להגן עליכם מפני נגיף הקורונה. עשו שהמסכה תהיה בדמותכם, גדולה פי כמה וכמה מגודלן הטבעי של פניכם היפות. אנחנו לא רוצים להסתיר אותן הרי, אלא רק להגדיל ולפאר.

המסכה הזו תזכיר לכם להתגאות בעצמכם, במי ובמה שאתם. הרי שבסופו של דבר לכולנו צדדים מחמיאים יותר וצדדים מחמיאים פחות. אז אל תיקחו את עצמכם ביותר מדי רצינות. "כל מה שאני אומר הוא בדיחה. אני בדיחה של עצמי."

ואיזו בדיחה אתם יכולים לספר על עצמכם?

חוק קודש מספר 3 – עופו על עצמכם

"אני אדם עם רגליים על הקרקע," קרל מספר. אנחנו כמעט מעזים לחשוב שהוא מצטנע, אבל אז מגלים שאנחנו טועים: "הן פשוט לא על הקרקע של כדור הארץ."

"חוש הומור וקצת חוסר כבוד, זה מה שאגדה צריכה לשרוד," הוא אומר ומוסיף: "תמיד ידעתי שאיאלץ לחיות כך, שאהיה סוג כזה של אגדה."

בואו נשחק ב"משחק הלגרפלד". אנחנו מבטיחים שהוא יהיה ידידותי פי כמה וכמה מ"משחק הדיונון". בעולם שבו מתרחש המשחק, אין מגבלות זמן או מרחב. כמו קרל, רגליכם מתרוממות מעל הקרקע והכול הופך לאפשרי. כל הכסף שבעולם לרשותכם ואין לכם שוב מחויבות מלבד הגשמת החלום שלכם. מה הוא יהיה?

כשאתם רואים את החלום בעיני רוחכם, שאלו את עצמכם... למה שזה לא יתגשם? העולם היה קיים מאז תחילת הנצח, ויהיה קיים עד לתומו. ולנו, בין נצח לנצח – יש חיים חד פעמיים. זמן המוקצב בפנינו בעודנו בין הנצח שאחריו התחלנו להתקיים, עד לתחילת הנצח שבה נחלוף מן העולם ולא נהיה יותר. אז למה שלא נתפוס את מתנת החיים בשתי ידיים ונעוף עליהם? נאמין ביכולת שלנו לגדולה כיצורים חד פעמיים שאולי עדיין לא נצחיים פיזית, אך כן בניצחון הרוח על החומר.

כמה אנשים נולדו עם שמכם הפרטי? הרבה, נכון? וכמה עם שמכם ושם משפחתכם? קצת פחות, נכון? כמה אנשים נולדו עם שמכם, עם שם משפחתכם ועם אותו סוג של הורים? באותו האזור? ובאותם התנאים? ועם אותם החלומות?

קרל רוצה שתבינו – אתם נס חד פעמי המתרחש כעת – בהווה. והזמן להגשים הוא תמיד עכשיו. כי גם בעתיד נדע לדחות לאחר כך. אנחנו א-ל-ו-פ-י-ם בזה. טוב לעוף בעד עצמנו? לחלוטין, והאיש הזה, הוא ההוכחה החיה לכך.

לסיכום – נסיבות העבר שלכם אינן משנות. אתם יכולים להגיע לגדולה ולהגשים את כל החלומות שלכם. האמינו שכל שינוי הוא לטובה, זכרו להשתמש בחוש הומור ועופו על החיים. אתם אגדה בהתהוות.

רוצים להיות סופרים? קחו דף ועט, בראו את היקום שבו נושמות הדמויות שלכם. רוצים להיות מעצבי אופנה? שרטטו את שמלת החלומות ותפרו אותה. רוצים להגיע לירח? גם זה אפשרי, עובדה שבני אדם – בשר ודם ממש כמוכם – כבר עשו זאת לפניכם. אז למה שלא תצליחו אתם? את התשובה, אתם יודעים לאיזה איש להגיד...


You may also like

צפייה בהכל
Example blog post
Example blog post
Example blog post